Siirry sisältöön

kirjoittajalta

Eeva Öörni

Asiakasviestinnän sävyvalinnat: kasvoja säästäen vai haastaen?

Eeva Öörni

Asiakaslähtöisiä yrityksiä ja organisaatioita kiinnostaa, millaisen fiiliksen niiden viestintä asiakkaalle luo. Tuo tuntu tai tunnelma syntyy useista viestinnällisistä tekijöistä, mutta myös tekstien sävystä: siitä, mitä kieli kertoo organisaation suhtautumisesta asiakkaaseen.

Kohteliaisuus ja vuorovaikutus

Löydettävyyden lähteillä: kuinka kirjoittaa Googlelle suomeksi?

Eeva Öörni

Suomalaiset pitävät hakukoneita yksinkertaisempina kuin ne ovatkaan, sanoo hakukoneasiantuntija Arttu Raittila. Mitä tiedonhakijan kannattaa Googlen kielitajusta tietää? Entä verkkokirjoittajan?

Kieli ja työelämä

Yrityksiltä ja organisaatioilta toivotaan aitoa, asiallista ja inhimillistä sävyä

Eeva Öörni

Kirjoittaessani artikkelia ”Organisaation äänensävy voi sitouttaa tai vieraannuttaa” (Kielikello 1/2018) kysyin netinkäyttäjiltä mielipiteitä muutamista kirjoitetun …

Kohteliaisuus ja vuorovaikutus

Organisaation äänensävy voi sitouttaa tai vieraannuttaa

Eeva Öörni

Viime vuosina yrityksen äänensävyn käytön ja suunnittelun merkitys on nostettu esiin viestintä- ja markkinointitoimistojen verkkosivuilla. Millaisin kielellisin keinoin erilaiset sävyt ja vivahteet tekstissä rakennetaan, ja miten suomalaiset suhtautuvat esimerkiksi kepeänsävyisiin viesteihin?

Kohteliaisuus ja vuorovaikutus

Kielenhuolto kirkastaa viestintää

Eeva Öörni

Kielenhuollon työkaluja luokitellaan usein sen mukaan, minkäkokoista tekstin yksikköä käsitellään eli onko kyse merkki-, sana-, lause- vai tekstitason asiasta. Kannattaa kuitenkin katsoa myös, mitä erilaisilla kielenhuollon keinoilla tavoitellaan.

Tekstit, tekstilajit ja tyyli