Siirry sisältöön

kirjoittajalta

Katariina Jankkila

Tullin verkkosivuston uudistuksella selkeyttä asiakasohjeisiin

Raisa Rintamäki, Katariina Jankkila

Tullissa toteutettiin suuri verkkosivujen uudistus, johon osallistuivat paitsi kielen myös asiakaspalvelun ja tullitoiminnan asiantuntijat. Asiakasohjeiden ymmärrettävyyttä ja tiedon löydettävyyttä testattiin asiakkaiden kanssa jo ennen sivuston julkaisemista. Tullilaiset olivat uudistuksellaan mukana Vuoden selväsanainen -kilpailussa vuonna 2024. Selkeän kielen asiantuntijat Katariina Jankkila, Niina Kellinsalmi, Outi Pajukallio, Raisa Rintamäki, Kati Turkama ja Vilma Vartiainen vastasivat Kielikellon toimituksen kysymyksiin.

Virka- ja lakikieli

Tullitarkastaja Kittilän lentokentällä kuvattuna niin, että työasusta näkyy selkäosa ja hiha, jossa on Tullin logo.